Selamat Datang

Gua percaya lu orang yang menjejaki blog gua ini terdiri daripada mat-mat rock yang pernah melalui zaman kegemilangan rock kapak satu masa dulu. Pada ketika itu industri hiburan sangat meriah. Boleh dikatakan setiap hari ada saja lagu baru yang keluar. Pelbagai band muzik yang muncul dengan bermacam-macam nama membawa killer song masing-masing. Walaupun sekarang zaman telah berlalu, tapi lagu-lagu tersebut masih menjadi kegilaan. Syarikat rakaman dan stesen radio juga berlumba-lumba mengeluarkan semula lagu-lagu popular tersebut. Tapi sebenarnya ada banyak lagi lagu-lagu yang popular dan sedap didengar yang tidak lagi diperdengarkan kepada umum. Dalam blog ini gua cuba untuk memperdengarkan sebahagian lagu-lagu tersebut yang juga menjadi pujaan gua pada ketika itu.

Rock Kapak: Pohon Cinta Berduri

Kumpulan Rajawali berasal dari Muar, Johor. Dianggotai oleh Is (vokal), Zack (gitar), Rain (gitar), Man (bass) dan Zalie (drum). Album Pohon Cinta Berduri yang berkonsepkan progressive rock ini telah diterbitkan oleh Rosli Selasih pada tahun 1991 dan diedarkan oleh Sinar Muzik Production.
pernah menimbulkan kontroversi kerana perebutan nama Rajawali dengan sebuah kumpulan rock dibawah M Nasir, dimana kumpulan tersebut akhirnya dikenali dengan nama Kris yang popular dengan lagu Tiara.

Pohon Cinta Berduri
lagu popular ciptaan Rosli Selasih ini telah berjaya mengangkat nama kumpulan Rajawali ke persada rock tanah air. Pernah menduduki carta-carta utama radio malaysia suatu ketika dulu.

Abadi Sebuah Memori

sebuah lagi lagu yang popular dari album ini.


Patung Bernyawa
sebuah lagu yang diminati oleh penggemar irama-irama keras. kumpulan Rajawali telah membawakan lagu ini dengan baik.

No comments: