Selamat Datang

Gua percaya lu orang yang menjejaki blog gua ini terdiri daripada mat-mat rock yang pernah melalui zaman kegemilangan rock kapak satu masa dulu. Pada ketika itu industri hiburan sangat meriah. Boleh dikatakan setiap hari ada saja lagu baru yang keluar. Pelbagai band muzik yang muncul dengan bermacam-macam nama membawa killer song masing-masing. Walaupun sekarang zaman telah berlalu, tapi lagu-lagu tersebut masih menjadi kegilaan. Syarikat rakaman dan stesen radio juga berlumba-lumba mengeluarkan semula lagu-lagu popular tersebut. Tapi sebenarnya ada banyak lagi lagu-lagu yang popular dan sedap didengar yang tidak lagi diperdengarkan kepada umum. Dalam blog ini gua cuba untuk memperdengarkan sebahagian lagu-lagu tersebut yang juga menjadi pujaan gua pada ketika itu.

Rock Kapak: Syurga Di Hujung Jarum

Sofea - Syurga Di Hujung Jarum

Tak sah rasanya bergelar rockers kat Malaysia kalau tak dengar lagu SYJ SOFEA ni. lagu ni dari album ketiga Boneka Pentas.

Riyadh - Hanya Ketenangan

sedih, sayu dan pilu mendengar lagu ini. Inilah antara lagu-lagu terakhir nyanyian Akhil semasa menjadi penyanyi rock (kini bergelar Ust Akhil Hayy Rawa). lagu dipetik dari album Media 88-89. memang layan album ni. sampai sekarang ramai yang masih mencari-cari semula.

Zodiak - Bintang Hati


kumpulan Zodiak dari Kelantan ini cuma dapat menghasilkan sebuah album sahaja bertajuk Bintang Hati pada tahun 1989. kebanyakkan lagu dan lirik dalam album ini ditulis oleh vokalis mereka sendiri iaitu Nik Azlie.

Desire - - + x /

sebuah lagi kumpulan tersohor dari Kelantan. lagu ini dipetik dari album kedua mereka yang juga menggunakan tajuk - + x /. album ini popular dengan lagu Bias Cinta. dah selalu sangat dengar lagu Biasa Cinta tu kan... so kita layan lagu ni plak! gua minat kumpulan Desire ni sebab muzik mereka yang keras pada masa itu.

Tag:

No comments: